wtorek, 15 lipca 2014

Wilno - Ulica Literacka czyli Literatų Gatve




 Ja, jak zwykle.....włażę w bramy, w wąskie uliczki, czasami na czyjeś posesje…..
Podążaliśmy spacerkiem…ot tak, bez żadnego konkretnego celu….

Ja, zaglądając w bramy wypatrzyłam……


Na górze tablica...... która upamiętnia pobyt naszego Adasia M. w domu państwa Piaseckich podczas ferii uczniowskich w 1823 roku.


 W tym samym podwórzu mieszkał, jeno znacznie później Czesław Miłosz. 

Gdy ja fotografowałam, moi chłopcy poszli dalej i słyszę….
- no chodź, zaraz coś zobaczysz, tu ci się spodoba….
- no i utkniemy tu na dobre……słyszę głos młodego…..

No i znaleźliśmy się,….. na ulicy Literackiej….



Obecny wygląd zawdzięczamy grupie artystów, którzy w 2008 roku postanowili ożywić to miejsce. Przez dwa lata na ścianach malarze oraz artyści z innych dziedzin sztuki tworzyli tablice metalowe, szklane, ceramiczne i inne płytki lub obiekty poświęcone literatom ...i nie tylko...... ważnym dla literatury litewskiej jak i światowej….

Wszystkie nazwiska można odszukać.....na ścianie są dwie tablice z nazwiskami i tylko.....odnaleźć numer..... 

Więcej o projekcie można poczytać tutaj http://www.literatugatve.lt/

Takie nieudolne zdjęcia uliczki.....





 Polskie akcenty....






 Gdzieś mi się tylko zgubił .... a w zasadzie go nie znalazłam.....Adam Mickiewicz.....bo jest ....... sprawdziłam.....



 I losowo wybrane, .....




zrobiona z koralików ........





Więcej zdjęć..... trzeba poczekać.......
Do zobaczenia na innej ulicy, w innym miejscu Wilna....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz